Sabtu, Ogos 30, 2008

Perkhemahan

Hari ini (30 Ogos 2008) adalah hari terakhir perkhemahan BSMM Chapter UiTM Terengganu. Ia telah diadakah di Taman Rekreasi Jambu Bongkok, Rantau Abang sejak Khamis. Seramai 41 orang ahli (majoritinya pelajar part 3 diketuai Lukmanul Hakim) telah terlibat dan diselia oleh Encik Tajul Hasnan (Setiausaha kehormat), Puan Salmiah (Jururawat) dan Encik Ruslan Mohamad.















Pelajar dilatih cara-cara membuat "make-up" injury dan kemudian berlakon 'cara merawat ketika berlaku bencana". Pelajar juga memasak sendiri makanan ala bencana (terima kasih kepada pelajar Bachelor, Basir dan Norhamizah).












Aktiviti tambahan yang dimasukkan adalah cara-cara memadam api yang ditunjukkan oleh pegawai-pegawai bomba Daerah Dungun (terima kasih kepada Encik Aziz).












Hari ini pelajar telah diuji ketahanan mereka untuk bekerja dalam pasukan dengan aktiviti treking ke Bukit Penyu, Rantau Abang. Sukanya mereka apabila sampai ke puncak dan dapat bergambar beramai-ramai di situ. Pemandangan juga agak menarik, kerana dari puncak Bukit Penyu kita dapat melihat keindahan Laut China Selatan. Walaupun letih, hati merasa puas.

Lain kali ke Pulau Pula...!