Rabu, Oktober 15, 2008

Ceramah Pendidikan Pencegahan HIV dan Aids

Hari ini (15 Oktober 2008) bertempat di Dewan Cemara, telah berlangsung Ceramah Pendidikan Pencegahan HIV dan Aids yang dianjurkan oleh BSMM UiTM Terengganu. Ceramah telah disampaikan oleh Dr. Yusri bin Salleh, Pegawai Perubatan Pusat Kesihatan UiTM Kampus Dungun, merangkap Penolong Pengarah (Bahagian Latihan) BSMM Cawangan Terengganu.

Lebih 20 orang staf telah menghadiri Ceramah ini dan selainnya dipenuhi dengan para pelajar dan ahli BSMM Chapter UiTM Terengganu. Majlis telah berjalan dengan lancar dan pengisian yang disampaikan oleh Dr. Yusri amat berkesan sekali memandangkan ianya disampaikan oleh seorang yang berpengalaman dan staf UiTM sendiri.

Dari sesi soal jawab, dapat disimpulkan bahawa pelajar memahami dan sedar akan pentingnya pengetahuan dan pendidikan berkaitan HIV dan Aids. Ada antara staf yang hadir mencadangkan supaya ceramah yang sama diadakan lagi pada semester hadapan kerana ianya amat berguna dan relevan dalam suasana pergaulan muda mudi sekarang. InsyaAllah, BSMM Chapter UiTM Terengganu akan mempertimbangkannya.

"Prevention is better than cure"