Selasa, Ogos 10, 2010

Bengkel Memasak Nasi Beryani

Pada hari ini 10 Ogos 2010, peserta Bengkel Memasak anjuran PBSMM Chapter UiTM Terengganu telah diajar cara memasak menggunakan dapur Clinton. Dapur kukus ini biasanya digunakan untuk memasak nasi putih, tetapi hari ini PBSM telah mempelawa Chef Aishah dan rakan-rakan untuk mengajar cara menggunakannya dengan lebih kreatif iaitu memasak Nasi Beryani. Gambar-gambar di bawah menceritakan detik-detik tersebut. Bengkel ini diadakan di perkarangan Hotel UiTM berhampiran cafe kreatif.











Peserta yang menyertai bengkel ini terdiri dari ahli-ahli jawatankuasa PBSMM Chapter UiTM Terengganu, Pasukan RDS dan ahli dari Skuad Penyelamat. Program yang diuruskan oleh Encik Mohamed Muneer ini bertujuan untuk melatih ahli-ahli untuk lebih yakin menggunakan dapur Clinton ini semada sewaktu aman atau sewaktu berlakunya bencana. Selain itu, untuk melatih lebih ramai ahli yang boleh menggunakan dapur Clinton ini.











Antara tetamu yang hadir adalah Pengarah PBSMM Cawangan Terengganu, Tuan Haji Mohamad bin Mohd Zain dan Bendahari PBSMM Cawangan Terengganu, Encik Halim. Turut hadir adalah Timbalan Pengarah Hal Ehwal Pelajar dan Alumni yang juga merangkap Timbalan Pengerusi PBSMM Chapter UiTM Terengganu, Encik Azahari Abd Aziz dan Timbalan Pengarah Akademik, Prof Madya Wan Dorishah Wan Abd Manan.

Keseluruhannya, bengkel ini telah berjaya mencapai objektifnya.

Komen peserta: SEDAP

"We'll cook for free for the needy"