Sabtu, Oktober 22, 2011

Karnival Rekreasi Rakan Muda IPT

Pada 10 September 2011, UiTM Terengganu telah mengadakan Karnival Rekreasi Rakan Muda IPT 2011. Ia dianjurkan oleh MPP dengan kerjasama Sekretariat Rakan Muda, Persatuan/Kelab dalaman dan HEP. Karnival telah rasmikan oleh Encik Azahari bin Abdul Aziz, Timbalan Rektor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni. Belbagai aktiviti telah dijalankan. Antaranya adalah, Brassband show, Permainan tradisional, persembahan dari pasukan silat dan bomba dan orienteering.










PBSM Chapter UiTM Terengganu sebagai persatuan yang aktif telah menghantar sukarelawan untuk menjayakan karnival ini. Antara aktiviti yang dijalankan oleh PBSM adalah:
1. Pameran Kesihatan telah diusahakan oleh Puan Azyanee (Pegawai Pameran) dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Daerah Dungun.
2. Jualan barangan perhiasan bagi tujuan mengutip derma. (Telah diilhamkan oleh Puan Zariah, Naib Pengerusi 2)
3. Kempen "Jom Derma Darah". Diselia oleh Encik Iskandar Tan dan Encik Mohamad Bidin dengan kerjasama Hospital Sultanah Nur Zahirah, KT. Jumlah kutipan adalah 60 pints darah.
4. Persembahan Kawad Formasi. (Dilatih dan diketuai oleh Saudara Ahmad Syahmi Abd. Halim)
5. Lawatan ke Rumah Orang-Orang Tua.
6. Pameran Peralatan PBSM. (Diusakan oleh Komander PBSM)











Sukarelawan telah mempamerkan komitmen yang tinggi dalam menjayakan karnival ini. PBSM telah mempamerkan buat pertama kalinya kecekapan dan disiplin mereka dalam menjayakan kawad formasi. Saudara Syahmi telah berjaya melatih kumpulan kawad kaki yang hebat.

Kesimpulannya, pada karnival ini, PBSM telah berjaya membuktikan bahawa ia adalah pasukan yang hebat dengan mempamerkan kemampuan menghasilkan beberapa aktiviti sekali gus dengan jayanya. Syabas PBSM.


"PBSM Paling Aktif"