Khamis, Disember 04, 2008

Persediaan Banjir

Satu pertemuan tidak rasmi telah berlangsung pada hari ini, 4 Disember 2008 (4.30 petang) di antara wakil IPK Encik Jasni dan wakil-wakil Chapter UiTM Terengganu yang terdiri dari Encik Mohamed Ishak Badarudin, Puan Zariah Abu Bakar (Naib Pengerusi II) dan Encik Othman Abdullah (OC PBS) di bilik Mesyuarat HEP berkenaan dengan persediaan Banjir di Daerah Dungun dan Kemaman.












Di antara perkara yang dibincangkan adalah:
1.   Pentingnya persediaan awal dilakukan (memeriksa peralatan, pembahagian tugas, logistik dsb) untuk menjaga nama baik persatuan dimata masyarakat.
2.   Pihak IPK akan sedia membantu apabila ada kekurangan dari segi umpamanya, peralatan dan kepakaran (terutamanya peralatan memasak).
3.   Pihak IPK telah memaklumkan bahawa PBSM telah dimasukkan sebagai agensi yang terlibat dalam operasi penyampaian bantuan ketika banjir.
4.   Hubungi IPK sebaik sahaja keadaan cuaca akan mengundang banjir sebelum ianya terjadi.
5.   BSM Chapter UiTM diberi tanggungjawab untuk menyalurkan bantuan kepada dua daerah, iaitu Dungun dan Kemaman.
6.   Memaklumkan bahawa Cawangan Terengganu akan membekalkan dua buah bot jika keadaan memerlukan.

Pihak BSM Chapter UiTM Terengganu amat berterima kasih di atas kesediaan pihak IPK memberikan bantuan.  Kami di Chapter UiTM akan cuba sedaya upaya menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dan menjadikan PBSM sebagai pasukan sukarela yang amat rapat dengan masyarakat.

"Kami Bersedia"